سرگرمی

ساخت وبلاگ

رنگ صورتی؛ نرم و لطیف، دوستانه، صلح آمیز و آرام است، در عین حال جسورانه و پر جنب و جوش و تحریک کننده احساسات عاطفی نیز هست. این رنگ معمولا نشانگر عشق است. صورتی رنگی امیدبخش است. صورتی پرخاشگری را کاهش می دهد و از شدت عصبانیت می کاهد. کمتر کسی پیدا می شود که رنگ صورتی را دوست نداشته باشد.

اگر رنگ مورد علاقه شما صورتی است، فردی دوست داشتنی، مهربان، سخاوتمند و حساس هستید. رفتار دوستانه ای دارید و دیدگاه شما نسبت به زندگی مثبت است. همیشه به نیمه پر لیوان فکر می‌کنید و در هر سن و سالی که باشید جوان تر از سن تان به نظر می رسید. بعضی از روانشناسان بر این باورند که صورتی رنگی قدرتمند است. بدین معنا که از یک سو می تواند آرامش و راحتی ایجاد کند و از سوی دیگر با القای حس شادی به جنگ افسردگی برود. به افراد افسرده و غمگین توصیه می‌شود که صورتی های پررنگ و شاد را به محیط زندگیشان راه دهند. تا شادی و نشاط بیشتری را تجربه ‌کنند.

در ورزشگاه ها معمولا رختکن تیم حریف را به رنگ صورتی نقاشی می کنند تا بازیکنان آن ها کم انرژی و منفعل شوند.با وجودی که اثر آرام بخشی رنگ صورتی مشخص شده است ولی پژوهشگران دریافته اند که این اثر، تنها در خلال مواجهه اولیه به وجود می آید. مثلا هنگامی که از این رنگ در زندان‌ها استفاده شد، زندانیان پس از عادت کردن به آن، حتی نا آرام تر از قبل شدند.

چکیده خصوصیات رنگ صورتی:
1- صورتی بسیار ملایم؛ نماد شیرینی، معصومیت کودکانه و احساسات پیچیده است.
2- صورتی کم رنگ؛ ظریف، ملایم و آرام بخش است.
3- صورتی تند، موجب برانگیختگی احساسات می شود.

رنگ صورتی در دکوراسیون
در دکوراسیون منزل، استفاده از رنگ صورتی و ترکیب آن با دیگر رنگ ها، تنوع و زیبایی وصف ناپذیری ایجاد می کند. به طور کلی رنگ صورتی برای دکوراسیون داخلی رنگ آسایش و آرامش است. این رنگ حس مشترک بودن و به اشتراک گذاشتن را منتقل می کند. نور صورتی رنگ، آرامش بخش و سرگرم کننده، برای یک روز پر استرس است. رنگ صورتی انرژی فوق العاده ای دارد که شبیه نوری در تاریکی رسوخ می کند. صورتی نوستالژی و کودکی را در فضا می آورد. صورتی، اغلب رنگ مورد علاقه دختر بچه هاست. شاید چون احساس خوبی از آن دارند و حس صمیمیت را در آن ها القا می کند. بنابراین از این رنگ برای کودکان به خصوص نوزادان و دختران کوچک استفاده می شود.

استفاده از تن های مختلف این رنگ در قسمت های مختلف منزل باعث نگاهی جدید، شیک و جذاب می شود. به عنوان مثال: دراورها، کاغذ دیواری، مبلمان، پرده ها و یا هر تزیینی که شما برای دکوراسیون داخلی استفاده می کنید. فقط توجه داشته باشید که نباید به طور یکنواخت و خیلی ساکن از این رنگ استفاده کرد چرا که تاثیرات منفی هم ممکن است داشته باشد.

اگر به دنبال رژیم‌های لاغری هستید و می خواهید به تناسب اندام برسید، رنگ صورتی را در فضای آشپزخانه استفاده کنید، زیرا این رنگ اشتهای شما را برای مصرف مواد غذایی چرب و پر کالری کاهش می‌دهد و شما را نسبت به مصرف غذاهای کم حجم و سالم ترغیب می کند. پس بشقاب خود را صورتی انتخاب کنید تا هنگام غذا خوردن آرامش بیشتری داشته باشید و به آرامی غذا را به معده تان بفرستید. وقتی با آرامش غذا می خورید پیام سیری به موقع به مغز مخابره می شود.

در اتاقی که تمام وسایل و مبلمانش را با رنگ سفید و طیف های روشن رنگی انتخاب کرده ایم، به کارگیری رگه هایی از رنگ صورتی می تواند انرژی بسیار زیادی را در محیط آن ایجاد کند و زیبایی بسیاری به دکوراسیون اتاق ببخشد. صورتی، در کنار سفید فضایی شیک و آرام ایجاد می کند. اگر می خواهید فضا کلاسیک تر به نظر برسد این ترکیب را فراموش نکنید. اگر صورتی را با مشکی ترکیب کنید، ترکیب زیبایی ایجاد می‌شود که برای اتاق نشیمن و خواب گزینه مناسبی است. این ترکیب یک نمای قوی، مهیج و هوشمند به نمایش می گذارد. به دلیل برجسته و نمایان بودن ترکیب این دو رنگ، ممکن است شما تصمیم بگیرید بقیه فضای اتاق را نسبتا به رنگ خنثی رها کنید.

سرگرمی...
ما را در سایت سرگرمی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : elahe shadsho بازدید : 212 تاريخ : چهارشنبه 30 مهر 1399 ساعت: 23:23

واژه بیماری قلبی معمولا برای اشاره به حمله قلبی اشاره میشود، با اینحال بیماری قلبی شامل سایر بیماری‌های قلب از جمله بیماری عروق کرونر، نارسایی قلبی، سکته قلبی، آریتمی قلبی و کاردیومیوپاتی می‌باشد. در ادامه به توضیح این بیماری های قلبی و نشانه‌های آنها می‌پردازیم. پزشک متخصص قلب وظیفه درمان و رسیدگی به بیماری های زیر را دارد.

حمله قلبی چیست؟

حمله قلبی و یا سکته قلبی زمانی رخ می‌دهد که یکی از عروق کرونر (معمولا توسط لخته خون) بسته می‌شود. این حمله باعث کمبود و یا فقدان خون در بخشی از قلب می‌شود. کمبود خون و یا فقدان می‌تواند باعث مرگ آن بخش از قلب شود. این بیماری یکی از انواع شایع بیماری قلبی در آمریکا بوده و سالانه حدود یک میلیون حمله قلبی در این کشور رخ می‌دهد.

علائم هشدار دهنده حمله قلبی شامل موارد زیر است:

  • درد قفسه سینه
  • درد در پشت، دستها، گردن و یا فک شما
  • تنگی نفس
  • تهوع یا استفراغ
  • تپش قلب سریع و یا نامنظم
  • سایر نشانه‌ها از جمله، خستگی، اضطراب، سوء هاضمه و یا سوزش معده

در حمله قلبی بیشتر افراد معمولا یک یا دوتا از نشانه‌های زیر را حس می‌کنند. نشانه‌های حمله قلبی در بعضی از خانم ها ممکن است متفاوت با آقایان باشد، این نشانه ها می‌تواند شامل سوزش معده، تپش قلب نامنظم، صرفه و یا ازدست دادن اشتها باشد. نادیده گرفتن نشانه‌های بیماری قلبی باعث بتاخیر افتادن درمان و درنتیجه صدمه بیشتر به بافت قلب می‌شود. اگر شما دچار حمله قلبی شدید سریعا با اورژانس تماس بگیرید و خودتان بصورت عادی سعی به مراجعه به پزشک و یا بیمارستان نکنید، چرا که پرسنل اورژانس می‌توانند، درمان‌های اولیه را روی شما اعمال کنند. بتاخیر انداختن درمان می‌تواند باعث آسیب بیشتر به قلب و یا حتی مرگ شود.

بیماری عروق کرونر

در این بیماری، عروق کرونر که مواد غذایی، اکسیژن و خون را به ماهیچه قلب می‌رسانند، معمولا بخاطر جمع شدن کلسترول در آنها، بیمار شده و یا آسیب می‌بینند، این لایه‌های کلسترولی باعث نازک شدن رگ ها و در نتیجه نرسیدن خون و اکسیژن کافی به قلب می‌شود. بیماری عروق کرونر می‌تواند خطر حمله قلبی را افزایش دهد.

آریتمی (Arrhythmia)

آریتمی قلبی یعنی تپش نامنظم قلب، آرتیمی بمعنی مشکل در ریتم تپش قلب (heart-rhythm) می‌باشد. این بیماری زمانیکه پالس ها لکتریکی که ضربان قلب را تنظیم می‌کنند، بهم ریخته و درست عمل نمی‌کنند، رخ می‌دهد. انواع ریتمی یا تپش نامنظم قلب شامل:

  • تاکی کاردی (Tachycardia)، یعنی زمانیکه قلب بسیار سریع می‌تپد.
  • باردی کاردی (Bradycardia)، یعنی زمانیکه قلب خیلی آرام می‌تپد.
  • فیبریلاسیون (Fibrillation) زمانی است که ضربان قلب نامنظم است.

تپش نامنظم قلب معمول بوده و اکثر ما آن را حس تجربه می‌کنیم، اما اگر این تپش خیلی متفاوت با تپش همیشگی بوده و یا بدلیل آسیب دیدگی و یا ضعف قلب باشد، باید جدی گرفته شود. تپش نامنظم قلب می‌تواند مرگ‌آور باشد. زمانیکه این تپش نامنظم طولانی مدت شده و یا باعث درد قفسه سینه شود، باید سریعا به بیمارستان مراجعه کرد.

سرگرمی...
ما را در سایت سرگرمی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : elahe shadsho بازدید : 219 تاريخ : يکشنبه 27 مهر 1399 ساعت: 4:40

مشکلاتی مانند کاهش مجدد ارزش پول ملی و تحریم‌های جدید آمریکا و تورم شدید باعث نگرانی افکارعمومی ایران، به‌ویژه تحلیلگران و سیاستمداران نسبت به آینده کشورشان از سویی، و تصمیم‌گیری مقامات تهران برای انجام اقداماتی جهت جلوگیری از هرگونه بحران اجتماعی و سیاسی دیگری و تکرار اعتراضات گسترده از سوی دیگر شده است.

طی یک هفته گذشته پس از صدور قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران و تصمیم واشنگتن برای تحریم ناخداهای کشتی‌های این کشور به دلیل صادرات بنزین به ونزوئلا، موج جدید کاهش ارزش تومان آغاز شد و به حدود 20 هزار تومان در مقابل یک دلار رسید.

علاوه بر این تاثیر «گفت‌وگوی (اخیر) استراتژیک آمریکا-عراق» بر افزایش نگرانی نسبت به آینده اقتصاد ایران را نیز نمی‌توان نادیده گرفت. صباح زنگنه، سفیر پیشین ایران در سازمان همکاری اسلامی طی مقاله‌ای در وبسایت «مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه» این کشور «IPSC» در این زمینه نوشته که براساس این گفت‌وگو «باید مهار جمهوری اسلامی ایران مبنا قرار گیرد و اگر عراق حاضر نباشد در این مسیر با آمریکا همراهی کند، با محاصره و فشار اقتصادی مواجه خواهد شد».

عراق پس از چین، دومین مقصد کالاهای ایرانی و یکی از منابع اصلی تامین‌ دلار برای این کشور است. حمید حسینی، سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی ایران در ژانویه امسال با بیان اینکه طی «10 ماهه گذشته 8 میلیارد دلار صادرات به عراق انجام شده است»، گفت: «پول گاز و برق صادراتی ایران به عراق به حساب بانک مرکزی این کشور واریز می‌شود. ‌تحریم‌ها مانع از امکان برداشت پول می‌شود و 5 میلیارد دلار در بانک مرکزی عراق رسوب کرده است».

عواملی مانند سقوط ارزش پول ملی، کاهش درآمد نفتی که به گفته اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور ایران از 100 به 8 میلیارد دلار رسیده و رکود بازار ناشی از بحران کرونا، موجب افزایش تورم و بیکاری و دیگر مشکلات اقتصادی شده و فعالان سیاسی، حتی از نوع حامی دولت و منتقد حکومت این کشور را به شدت نگران کرده است.

در همین راستا، سیدمصطفی تاجزاده، معاون وزیر کشور در دولت سیدمحمد خاتمی و از چهره‌های مطرح جناح اصلاح‌طلب و حامی دولت روحانی گفته است: مشکل اساسی «راهبرد نه جنگ، نه مذاکره» نادیده ‌گرفتن تحریم‌هایی است که امان از کشور گرفته و برای لغو آنها راهی ارائه نمی‌کند. نه جنگ، نه مذاکره را راهبردی دوسر باخت می‌دانم که فشار زیادی به ملت ایران وارد می‌کند. چگونه آن را نقد کنم که ضدولایت فقیه لقب نگیرم؟»

افزایش نارضایتی عمومی و تاثیر احتمالی آن بر بروز اعتراضات سراسری گسترده مجدد در میان طبقه فقیر و بیکار نیز برخی از شخصیت‌ها از جمله دکتر عباس آخوندی استاد اقتصاد سیاسی دانشگاه تهران و حجت‌الاسلام سیدمحمد موسوی خوئینی‌ها از رهبران جناح چپ حاکمیت را واداشته که به سردمداران ایران تذکر بدهند.

آخوندی که حدود ده سال، از جمله در دولت نخست حسن روحانی وزیر راه و شهرسازی بوده، راجع به رابطه فقر با نارضایتی اجتماعی در تلگرام خود نوشته است: موقعیّت تاریخی و واقعیّت جغرافیای سیاسی منطقه و اتفاقاتی که پیرامون ایران رخ می‌دهد، نشان می‌دهد که هیچ‌چیز چون ضعف اقتصادی و نارضایتی عمومی امنیّت ملّی ایران را تهدید نمی‌کند.

موسوی خوئینی‌ها، رهبر معنوی «دانشجویان پیرو خط امام» و مدیرمسئول روزنامه توقیف‌شده «سلام» و از جمله کسانی که همواره مشکلات ایران را ناشی از فشارهای آمریکا می‌دانسته و منتقد رابطه با این کشور بوده است، اما در نامه‌ اخیر خود خطاب به رهبر کشور مشکلات مردم را ناشی از سیاست‌های اشتباه جمهوری اسلامی دانسته و تصریح کرده است: «بر زبان بسیاری از مردم در کوی و برزن و در برخی محافل و مجالس، سخنانی می‌رود که از عمق بی‌اعتقادی و بی‌اعتمادی نسبت به مدیریت کلان و مدیران کشور حکایت می‌کند. مردمِ گرفتار در تلاطم زندگی و مشکلات طاقت‌سوز معیشتی، بسیارند؛ انسان‌های ناراضی از اوضاع فرهنگی و سیاسی که گرفتار بی‌عدالتی‌های غیرقابل‌انکار شده‌اند. از نگاه مردم، شیوهٔ مدیریت در بالاترین سطح و قدرتِ نافذ آن، نقش‌آفرینِ اصلی در تمام یا اکثر مهامّ امور کشور است».

همانطور که در ابتدا اشاره شد، این مسائل باعث شده که نظام حاکم بر ایران (دولت و حکومت) نیز اقداماتی جهت جلوگیری از هرگونه بحران جدید و تکرار اعتراضات گسترده انجام دهند. به‌عنوان مثال، بانک مرکزی ایران چند روز پیش برای حفظ ارزش پول ملی و کمک به رشد اقتصادی، نرخ سود سپرده‌گذاری را 2 واحد افزایش داد و به 12 درصد رساند.

در این زمینه، دو تن از صاحب‌نظران اقتصادی در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی به بررسی دلایل و پیامدهای این تصمیم بانک مرکزی ایران پرداختند. دکتر جمشید اسدی، استاد استراتژی اقتصاد در دانشگاه پاریس در این باره اظهار داشت: «وضعیت اقتصادی ایران، تحت تاثیر کسری بودجه فوق‌العاده دولت است. دولت پیش از بحران کرونا با کسری بودجه 50 درصدی مواجه بود. با توجه به این بحران و تشدید تحریم‌ها کسری بودجه خیلی بیشتر خواهد شد. بانک مرکزی قصد دارد با افزایش سود، سپرده‌ها را جذب و آنها را متوجه بورس کند تا در آنجا بتواند با عرضه سهام شرکت‌های دولتی، نقدینگی را جمع بکند چون دولت ورشکسته است و بسیار نیازمند پول است».

وی درباره پیامدهای افزایش سود بانکی در ایران نیز گفت: «عامل تاثیرگذار بر همه جوانب اقتصادی، اجتماعی و سیاسی، بی‌پولی دولت است. بسیار هراسناک است که دولت نتواند واردات انجام دهد و یارانه بدهد و مردم دوباره مانند دی‌ماه 1396 و آبان 1398 به خیابان‌ها بریزند. بنابراین عامل تعیین‌کننده بی‌پولی است، نه افزایش سپرده که خودش تحت تاثیر ورشکستگی دولت است».

سعید بلندنظر، نویسنده و تحلیلگر اقتصادی نیز به «آناتولی» گفت: «یکی از عوامل تورم‌زا در هر کشوری نقدینگی خارج از دسترس است و می‌تواند عواقبی در پی داشته باشد. با افزایش سود بانکی مردم ترغیب می‌شوند که نقدینگی و پولی که در اختیار دارند برای کسب سود بانکی در بانک‌ها سپرده کنند و این به نوعی کنترل نقدینگی را توسط دولت شکل می‌دهد».

بلندنظر در مورد عواقب احتمالی این تصمیم دولت ایران نیز اظهار داشت: «اگر یک موسسه مجموعه مالی یا بانک نتواند منابعش را درست تعریف بکند و سرمایه‌گذاری درستی را انجام بدهد، مطمئنا در درازمدت دچار مشکل می‌شود. موسساتی که طی چند سال گذشته بدون مجوز و از طریق رابطه به وجود آمدند، مدیریت مصارف درستی را اعمال نکردند و سپرده‌گذارها مجبور شدند برای پس گرفتن اصل پول‌شان به روش‌های مختلف و اعتراض دست بزنند».

دولت حسن روحانی اخیرا تصمیم حساس و کلان دیگری مبنی بر «تصویب سند 25 ساله ایران و چین» نیز گرفته است. هیأت دولت ایران روز دوشنبه به ریاست وی، پیش‌نویس نهایی طرح مذکور را بررسی و تأیید کرد. وزارت امور خارجه ایران نیز موظف شده است طی مذاکرات نهایی با طرف چینی، این برنامه را به امضای طرفین برساند.

رئیس‌جمهور ایران درباره این طرح گفته است: «این همکاری، زمینه‌ای برای مشارکت ایران و چین در پروژه‌های اساسی و زیرساخت‌های توسعه‌ای از جمله طرح بزرگ کمربند-راه است و فرصتی برای جلب سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف اقتصادی از جمله صنعت، گردشگری، فناوری اطلاعات و ارتباطات خواهد بود.

این مصوبه با انتقاد تحلیلگران اقتصادی و شخصیت‌های سیاسی از هر دو جناح حاضر در حاکمیت ایران موجه شده است. سایت اصولگرایی «تابناک» وابسته به محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و فرمانده کل اسبق سپاه پاسداران درباره این مصوبه اعلام کرده است: «هنوز جزئیات پیش‌نویس این سند منتشر نشده است و لذا نمی‌توان در مورد آن تحلیل دقیقی را ارائه داد و در مورد محتوای آن قضاوت کرد. هنوز مشخص نیست چینی‌ها چه زمانی این سند را تصویب خواهند کرد و به همین جهت چشم‌انداز اجرایی آن مشخص نیست. تصویب این سند از سوی طرف چینی و نهایی و اجرایی‌شدن آن می‌تواند به معنای چرخش کامل به سمت شرق تلقی شود. در واقع، ممکن است به معنای انتخاب نهایی باشد. ترجیح نهایی شرق به غرب».

محمود احمدی نژاد، رئیس‌جمهور سابق ایران نیز در این زمینه گفته است: «شنیده‌ام که در حال مذاکره هستند و می‌خواهند یک قرارداد جدید 25 ساله با یک کشور خارجی منعقد کنند و هیچ‌کس هم خبر ندارد. مگر شما مالک کشور هستید که بدون اطلاع ملت و از کیسه ملت به دیگران می‌بخشید؟ انقلاب کردیم تا هیچ مسأله‌ای از ملت پنهان نباشد و کسانی خود را مالک ملت ندانند».

عبدالله رمضانزاده، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران و سخنگوی دولت محمد خاتمی نیز در انتقاد از این مصوبه نوشته است: «یکی نیست بیاید متن قرارداد با چین را برای این ملت صبور توضیح دهد؟» دکتر پدرام سلطانی، عضو و نایب رئیس سابق اتاق بازرگانی ایران و عضو شورای عمومی فدراسیون جهانی اتاق‌ها (ICC) هم در توئیترش نوشته است: « خبر تصویب سند 25 ساله ایران و چین در انبوه اخبار نگران‌کننده این روزها دیده‌ نشد. جای نگرانی جدی است که در اوج ضعف و چالش، با یک قدرت جهانی قراردادی امضا می‌کنیم که بوی خوبی از آن به مشام نمی‌رسد».

سرگرمی...
ما را در سایت سرگرمی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : elahe shadsho بازدید : 182 تاريخ : سه شنبه 22 مهر 1399 ساعت: 6:03

دورتموند (Dortmund)

در شهر دورتموند اقواممان در ایستگاه قطار با شادی انتظار ما را می‌کشیدند، پس از احوالپرسی و دیدار کوتاه از ایستگاه مرکزی قطار، سومین تقاطع بزرگ عبور و مرور در آلمان که بسیار مجهز و منظم بود، به وسیله خودرو شخصی از مرکز شهر عبور کردیم.

دورتموند یکی از شهرهای غربی آلمان، بزرگترین شهر در ناحیه رور (به آلمانی: Ruhrgebiet) و هفتمین شهر پرجمعیت آن است (حدود ۶۰۰ هزار نفر) این شهر در ایالت نوردراین، وستفالن، روی رودخانه‌ امس واقع شده است. دورتموند در مرکز منطقه ذغال سنگی روهر و در نزدیکی ذخایر وسیع آهن واقع است. رود ر هر در جنوب شهر و رود امسی در بخش داخلی شهر، جاری است. کانال دورتموند، امسی به طول ۲۲۶ کیلومتر در بندر دورتموند خاتمه می‌یابد و این شهر را به دریای شمالی متصل می‌کند، لنگرگاه دورتموند نیز بزرگترین لنگرگاه کانالی در اروپاست. برخی از مسافران تور اروپا، دیدن این شهر را هم در برنامه‌های سفر خود می‌گنجانند.

دورتموند در یکی از پرتراکم‌ترین مناطق آلمان واقع شده و شهرهای متعددی در مجاورت آن قرار دارند. از تولیدات عمده این شهر می‌توان از: آهن و فولاد، ماشین آلات معدن، تجهیزات راه آهن و ابزار ماشینی را نام برد. این شهر همچنین با پارک‌ها و باغ‌های وسیعش که در دوره‌ نوسازی بعد از جنگ ساخته شده، یکی از سرسبزترین شهرهای وستفالن است. از پارک‌های معروف این شهر می‌توان به وستفالن پارک، رومبرگ پارک، و فردن باوم پارک اشاره کرد. مرکز خرید اصلی دورتموند، مرکز شهر و مناطق اطراف آن است، مثل: هلویگ، برکل و وامبل که از بازدیدهای روزانه ما محسوب می‌شد.

در دورتموند آلمان این نقاط معروف و پربازدید هستند: کلیسای رینولدی، کلیسای سنت پتری، کلیسای مارین، قلعه‌های هاوس بودل اشواینگ و هاوس دلویگ همراه با خندق پیرامون آن، برج R.W.E بلندترین ساختمان دورتموند (۱۲۰ متر)، تالار اپرا، موزه تاریخ و فرهنگ، موزه بنای یاد بود استین واخه، موزه‌ی آم اوستوال، این موزه حاوی اشیا و موضوعات هنری قرون ۲۰ و ۲۱ است.

استادیوم زیگنالی ایدونا پارک دورتمند با گنجایش ۸۲ هزار نفر، بزرگترین استادیوم فوتبال آلمان است. تیم فوتبال بُرسیا دورتموند، اولین برنده جام باشگاه‌های اروپا (یوفا) در سال ۱۹۶۶ بوده است. تیم دورتموند یکی از بهترین تیم های جهان است.این تیم در سال ۱۹۹۷ قهرمان باشگاه‌های اروپا شده و از تیم‌های مطرح آلمان است. مسابقات شطرنج دورتموند، یکی از مهمترین مسابقات جهان است و هر سال در این شهر برگزار می‌شود، در فروشگاه‌ها مشاهده شد لباس‌ها، نشان‌های تیم‌های محبوب ورزشی با قیمت مناسب در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

میزبان ما برای اولین وعده شام غذای آلمانی «اوف لاف» آماده کرده بود که با ماکارونی فرمی و گاهی سیب زمینی، ذرت، قارچ، هویج، کدو، شیر، پنیر پیتزا و خامه تهیه می‌شود، جایتان خالی، بسیار لذیذ و خوشمزه بود و مجبور شدم همان شب اول با امیرخان فرزند میزبانمان برای قدم زدن چهار کیلومتری به دریاچه مصنوعی فونیکزِ دورتموند (PHOENIX) برویم. او که بسیار مهربان و صبور است و در همین ایام به دانشگاه خواهد رفت در چند مرحله نقاط مختلف دورتموند را به من نشان داد. دریاچه فینیکس دریاچه‌ای مصنوعی است که در فولیکور سابق فونیکس شرقی در منطقه دورتموند واقع شده است، ظاهرًا قبلاً محلی معدنی بوده و امروز با هدف ایجاد محیط پاک آن را تبدیل به یک منطقه گردشگری زیبا با امکانات رفاهی و تفریحی کرده‌اند.

سرگرمی...
ما را در سایت سرگرمی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : elahe shadsho بازدید : 155 تاريخ : شنبه 19 مهر 1399 ساعت: 2:26

آیا تاکنون شاهد بوده اید که سگ تان رفتارهای خاصی را از خود نشان می دهد؟! دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود او این کارها را انجام دهد و شما زمانی می توانید به او کمک کنید که به رفتارش دقت داشته باشید. اگرچه ممکن است شما به زبان سگ مسلط نباشید اما باید یاد بگیرید که چگونه رفتار سگ خود را تفسیر کنید!

۱- تنفس بد
اولین مورد که در مورد رفتارشناسی سگ باید مد نظر قرار دهید تنفس بد است که نشان می دهد در سلامت دهان و دندان سگ شما مشکلی وجود دارد. تغییر بوی نفس سگ شما نیز ممکن است دلیلی برای نگرانی در مورد دستگاه گوارش، کبد یا کلیه او باشد. مثلاً اگر نفس سگ شما بوی ادرار می دهد، می تواند مشکل کلیوی داشته باشد. همچنین بوی شیرین نفس های سگ شما علامت این است که احتمالاً حیوان مبتلا به دیابت می باشد (به خصوص اگر او بیشتر آب می نوشد و بیشتر ادرار می کند). توصیه می کنیم چنانچه تنفس سگ شما تغییر کرده باشد حتی اگر خوشحال هم به نظر برسد، باید سریعاً او را به دامپزشک ببرید.

۲- گازگرفتن
توله سگ ها ممکن است هنگام یادگیری چگونگی برقراری ارتباط، شما را گاز بگیرند که معمولاً هنگام بازی و گاهی اوقات هنگام آموزش این اتفاق می افتد. دلیل این موضوع این است که سگ های جوان با دهان خود ارتباط برقرار می کنند. اگر سگ شما مرتباً گاز می گیرد، مهم است که جلوی آن را بگیرید. اما چگونه؟

- چرخیدن به دور خود
سگ هایی که دور خودشان می چرخند ممکن است یک مشکل بهداشتی داشته باشند. مثلاً ممکن است خودشان را خیس کرده باشند، همچنین عفونت گوش نیز ممکن است باعث انجام این کار شود. سگ های مسن ممکن است از سندرم وستیبولار ایدیوپاتیک (نوعی اختلال شنوایی) رنج ببرند و یا در معرض خطر مسمومیت یا تومور مغزی نیز قرار داشته باشند و شما اطلاع نداشته باشید. اما راهکار چیست و چه باید کنیم؟ فقط دامپزشک می تواند علت چرخش سگ شما را مشخص کند، بنابراین حتماً او را برای معاینه پیش دامپزشک ببرید.

۴- کندن چاله
سگ ها به دلایل زیادی زمین را حفر می کنند که از جمله آنها می توان به فرار، ردیابی حیوانات، یک مکان خنک برای خوابیدن یا پنهان کردن چیز مهم اشاره کرد. اما موضوع شوکه کننده این است که برخی از سگ ها در داخل خانه نیز این کار را انجام می دهند. آیا تا به حال متوجه شده اید که سگ تان در حال پاره کردن پتوها یا مبل ها است تا مکان مناسبی برای خوابیدن پیدا کند؟ بهتر است بدانیم این رفتار سگ اغلب در شب و در زمان چرت زدن اتفاق می افتد و کاملاً طبیعی است.

5- خوردن مدفوع
سگ ها به دلایل زیادی مدفوع می خورند. این می تواند یک رفتارمعمولی (در عین حال ناخوشایند) برای ما انسان ها باشد. توله سگ ها ممکن است مادر خودشان را ببینند که آنها را برای تمیز کردن لیس می زند (در نتیجه مدفوع می خورد) و این موضوع باعث شود آنها نیز از او تقلید کنند. همچنین اگر سگ شما از این بترسد که دیگر او را نمی خواهید و او را پس می زنید، این ترس نیز باعث می شود او مدفوع بخورد. دلیل دیگر این کار ممکن است کنجکاوی او باشد، سگ شما ممکن است بوی خاصی را استشمام کند و بخواهد امتحان کند که آن بو چه طعمی دارد.

همچنین خوردن مدفوع نیز می تواند یک راه حل غریزی برای جبران کمبود غذا باشد. مطمئن شوید که سگ غذای کافی خورده، اگر نخورده حتماً غذای کافی به او بدهید. اگر سگ شما در حال کاهش وزن است با یک دامپزشک تماس بگیرید.

۶- فشار دادن سر
اگر متوجه شدید که سگ شما سرش را به دیوار یا یک جسم محکم فشار می دهد، بدین معناست که او نیاز به کمک فوری شما دارد. فشار دادن سر علامت شایع بسیاری از مشکلات جدی همانند مسمومیت یا بیماری مغزی است. در هنگام برخورد با این رفتار سعی کنید فوراً با دامپزشک سگ خود تماس بگیرید یا با یک متخصص رفتارشناسی سگ مشاوره تلفنی نمایید.

۷- نفس نفس زدن
سگ ها بیشتر گرمای بدن خود را از راه دهان خود بیرون می دهند. وقتی سگ شما نفس نفس می زند احتمالاً خیلی گرمش است و با این کار می خواهد دمای بدن خودش را تنظیم  کند. با این حال، ساده از این مسئله رد نشوید زیرا ممکن است در هنگام درد نیز این کار را انجام دهد. به تنظیم دمای بدن او  کمک کنید و مطمئن شوید که قبل از هرگونه فعالیت بدنی، خصوصاً هنگام گرم شدن هوا، حیوان آب کافی خورده باشد. نفس نفس زدن ممکن است نشانه برخی از مشکلات بهداشتی دیگر نیز باشد، بنابراین اگر سوالی دارید سریعاً با دامپزشک تماس بگیرید.

سرگرمی...
ما را در سایت سرگرمی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : elahe shadsho بازدید : 147 تاريخ : پنجشنبه 17 مهر 1399 ساعت: 5:48

به گزارش اقتصادنیوز، عاطفه رضوان‌نیا دانشجوی دکترای ارتباطات حول تحلیل این پدیده در تجارت فردا نوشت: دوستی می‌گفت اکانت اینستاگرامم را هر از گاهی «پاکسازی» می‌کنم. قبل از گذاشتن هر پستی به ویژه عکس‌های شخصی‌ام به این فکر می‌کنم که مبادا دوستان و فالوئرهایم فکر کنند این عکس‌ها نشانه‌ای از خودشیفتگی است. معمولاً بعد از گذاشتن عکس‌ها به سرعت پشیمان می‌شوم و یکی دوتایشان را در هفته روانه آرشیو می‌کنم. وقتی عکس‌هایم چندین کامنت به خود می‌بیند و لایک می‌خورد، احساس «ناامنی» می‌کنم. با خودم می‌گویم نکند عکس‌هایم در سراسر فضای مجازی پخش شود و من هم بشوم یکی از آن «شاخ‌های اینستاگرامی» که همه جای فضای مجازی «خانه خودشان» است و هیچ کدام از فعالیت‌هایشان از دید کسی پنهان نیست. بی‌شک آدم‌هایی که مثل او فکر و عمل می‌کنند کم نیستند. اما هستند افرادی که «دیده شدن» به هر طریقی برایشان ارزش محسوب می‌شود.

آنچه افراد را در فضای مجازی «شاخ» می‌کند

شاید بتوان عنوان کلی «شاخ فضای مجازی» را از زبان عامیانه قرض گرفت و برای توصیف این افراد که «دیده شدن» به هر طریقی برایشان ارزش محسوب می‌شود، استفاده کرد. هر چند این عنوان کلی است و جزئیات فعالیت‌های آ‌نها و اینکه از چه طریقی به یک شاخ تبدیل شده‌اند را نشان نمی‌دهد. به طور مثال فعالیت مداوم در تولید دابسمش‌ها، به نمایش گذاشتن زندگی روزمره با تمام جزئیات، وارد کردن مخاطب به حوزه خصوصی و به اشتراک گذاشتن بی‌پرده احساسات و عواطف، تولید محتواهایی که به صورت رسمی و قانونی تابو و زیرپا گذاشتن قانون تلقی می‌شوند و.... همگی می‌تواند یک فرد را تبدیل به شاخ فضای مجازی کند.

شاخ‌های فضای مجازی «سلبریتی» نیستند

برخی شاخ‌های فضای مجازی را با عنوان سلبریتی‌های فضای مجازی می‌شناسند. سلبریتی در واژه‌نامه آکسفورد این‌طور معنی شده است: فردی مشهور در حوزه سرگرمی و ورزش. به طور سنتی سلبریتی‌ها شامل بازیگران و ورزشکارانی می‌شوند که طرفدارانشان میان زندگی واقعی خود و زندگی آنها فاصله زیادی را می‌بینند. در واقع سلبریتی‌ها دست‌نیافتنی هستند و رویاپردازی درباره زندگی خصوصی‌شان و الگوبرداری از آنها همواره از دلمشغولی طرفداران پروپا قرصشان بوده است.

هرچند امروزه به واسطه فضای مجازی امکان تبدیل شدن سلبریتی‌ها به شاخ‌ها فراهم شده و در ایران هم بسیاری از همین سلبریتی‌ها با انجام فعالیت‌هایی مشابه تبدیل به شاخ‌ها شده‌اند اما هنوز هم نمی‌توان سلبریتی را معادل شاخ‌های فضای مجازی در نظر گرفت.

بی‌گمان تبدیل شدن به چنین افرادی (شاخ‌ها) ویژگی‌های شخصیتی و روانی خاصی را می‌طلبد که تحلیل آن بر عهده روانشناسان است. اما می‌توان این سوال را مطرح کرد که اساساً علت گرایش پیدا کردن مخاطبان به این افراد چیست؟ و این افراد چگونه می‌توانند بر زندگی مخاطبان و فالوئرهای خود تاثیر بگذارند؟

شیفتگان عریانی

شاید یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های شاخ‌های اینستاگرامی شباهت آنها به دنیای واقعی و ملموس بودن آنها برای مخاطبانشان است. آنها بی‌پرده و با جزئیات درباره علایق و فعالیت‌های روزمره‌شان صحبت می‌کنند، تلاش می‌کنند به تمام سوالاتی که از آنها پرسیده می‌شود پاسخ دهند و تقریباً هیچ انتقادی را بدون پاسخ نمی‌گذارند. زبان آنها اغلب زبان کوچه خیابانی است و هیچ ابایی ندارند که از واژگان رکیک استفاده کنند. آنها حوزه خصوصی زندگی‌شان را به نحوی که گویی فضای مجازی چهاردیواری خانه‌شان است، به راحتی به نمایش می‌گذارند. نمایش حوزه خصوصی (حداقل در ایران) امر تازه‌ای است که شاید بتوان ادعا کرد با شبکه‌های اجتماعی گره خورده است. تمایز بین فعالیت خصوصی و عمومی همواره وجود داشته اما اینکه امر خصوصی بی‌ابا در فضای عمومی منتشر شود، حرکتی بدیع است. شاید بسیاری از مخاطبان شیفته همین عریانی هستند و با شاخ‌هایی که باید و نبایدهای سنتی را زیرپا می‌گذارند همذات‌پنداری می‌کنند.

سنگرهایی برای مقاومت و بقا

کاستلز در کتاب «قدرت ارتباطات» از سه هویت یاد می‌کند که عبارتند از: هویت «مشروعیت‌بخش»، «مقاومت» و «برنامه‌دار». بنا به رای کاستلز هویت مقاومت به دست کنشگرانی ایجاد می‌شود که در اوضاع و احوال و شرایطی قرار دارند که از طرف منطق سلطه بی‌ارزش دانسته می‌شود یا داغ ننگ بر آنها زده می‌شود. از این رو مبنای این هویت سنگرهایی برای مقاومت و بقا برمبنای اصول متفاوت یا متضاد با اصول مورد حمایت نهادهای جامعه شناخته می‌شود.

 بنابراین شاید بتوان با استناد به این نظریه کستلز فعالیت شاخ‌های فضای مجازی را نوعی مقاومت در برابر ارزش‌ها و باید و نبایدهای سنتی تلقی کرد و دلیل استقبال افراد از آنها را نیز همان همذات‌پنداری با چنین طرز تلقی و باوری دانست.

بی‌گمان همه ما پشت صحنه و جلوی صحنه‌ای داریم و پشت صحنه زندگی‌مان مکان و زمانی است که آن را شایسته دیده شدن از سوی همگان نمی‌دانیم. فرآیند جامعه‌پذیر شدن و باید و نبایدها هستند که به ما می‌گویند جلوی صحنه و پشت صحنه زندگی‌مان کدام‌اند و در هر عرصه‌ای کدام تصاویر از خودمان را می‌توانیم همگانی و عمومی کنیم و کدام‌ها را نباید در معرض نمایش بگذاریم. قطعاً فرهنگ در تعریف امر خصوصی و عمومی موثر است. بسیاری از فعالیت‌هایی که امروزه عمومی شده‌اند، در گذشته امری خصوصی تلقی می‌شدند و به نظر می‌رسد ویژگی پویایی فرهنگ و نزدیک‌تر شدن فرهنگ‌ها به واسطه شبکه‌های اجتماعی، روند عمومی شدن بسیاری از امور خصوصی را جهانی و همسان کرده است.

سناریوی از پیش نوشته‌شده شاخ‌های مجازی

اما این افراد چه تاثیری بر مخاطبان دارند؟ عملکرد این افراد جنبه‌های سرگرم‌کننده زیادی برای مخاطبان فضای مجازی دارد. هر چند این افراد به دلیل نمایش بی‌واهمه احساسات و فعالیت‌های روزمره، معمولاً مورد قضاوت قرار می‌گیرند و اغلب به آنها برچسب روانی و لایعقل زده می‌شود اما عده‌ای نیز وجود آنها را نشانه‌ای از گشوده‌تر شدن فضای جامعه می‌دانند و عملکرد آنها را به خاطر جسارت در به نمایش گذاشتن «خود واقعی» -اگر چنین چیزی وجود داشته باشد - تحسین می‌کنند.

بنابراین می‌توان از این منظر به سوال دوم پاسخ داد که آیا تمایز گذاشتن میان امر خصوصی و عمومی سرکوب آزادی و گشودگی و یکرنگی در جامعه است یا آنکه از بین رفتن مرز بین امر خصوصی و عمومی می‌تواند مخل نظم و آسایش باشد؟

در پاسخ به این سوال یادآوری این نکته که شاخ‌های مجازی-به خصوص آنهایی که از خلاقیت بالاتری در تولید محتوا برخوردارند- به عنوان ابزاری برای تبلیغات استفاده می‌شوند، می‌تواند راهگشا باشد. بنابراین می‌توان گفت این حد از گشودگی در نمایش امر خصوصی نه امری متعالی است و نه نشانه‌ای از اینکه فرد به درجه‌ای رسیده که حرف و حدیث دیگران برایش اهمیتی ندارد، بلکه امری کاملاً مادی و وابسته به پول و تجارت است. اگر بدبینانه‌تر به قضیه نگاه کنیم حتی می‌توانیم ادعا کنیم تولید شاخ‌های مجازی نوعی سناریوی از پیش نوشته‌شده از سوی شرکت‌های تجاری است که افرادی با چنین پتانسیل‌هایی را جذب و سپس طی یک نمایش از پیش کارگردانی‌شده-درست مانند آنچه در رینگ کشتی کچ رخ می‌دهد-تلاش می‌کنند بر مخاطبان خود تاثیر بگذارند. موفقیت آنها در این کار بستگی به مخاطب و طرز تلقی‌ها و برداشت‌های او از پیام تولیدشده و احساس آشناپنداری وی با کاراکترهای تولیدشده در فضای مجازی دارد.

مساله بعدی یادآوری این نکته است که پرده برداشتن از آنچه از سوی اکثریت مردم حوزه خصوصی تلقی می‌شود می‌تواند بر کیفیت روابط ما تاثیر بگذارد. استنلی بن (۱۹۷۱) معتقد است که حریم خصوصی برای بنا نهادن روابط شخصی معنی‌دار با دیگران ضروری است. ما وقتی افراد را وارد حوزه خصوصی خود می‌کنیم درواقع با آنها وارد روابط صمیمانه شده و میان آنها با سایرین تمایز قائل می‌شویم. همین امر روابط ما را با عده‌ای از افراد مستحکم‌تر کرده و باعث افزایش درجه اطمینان و اعتماد میان ما می‌شود. اما وقتی به قولی «همه چیز از پرده برون افتد» دیگر مرزبندی مشخصی میان روابطمان با دیگران وجود نخواهد داشت. برای اظلاعات بیشتر در این باره اینجا را کلیک کنید.

سرگرمی...
ما را در سایت سرگرمی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : elahe shadsho بازدید : 157 تاريخ : سه شنبه 15 مهر 1399 ساعت: 7:12

رئال مادرید فردا عصر از ساعت 17 و 30 میهمان لوانته خواهد بود.این تیم در حالی به مصاف میزبان می‌رود که از تعدد مصدومان خود رنج می‌برد. اودریوزولا نیز پس از کارواخال در تمرین امروز مصدوم شد تا سرمربی رئال مادرید در دفاع راست بحران داشته باشد. به نظر می‌رسد ناچو یا لوکاس واسکز در این پست بازی خواهند کرد.

زیدان در نشست خبری پیش از بازی مقابل لوانته گفت: این سومین بازی خارج از خانه ماست و مقابل حریفی سخت برگزار می‌شود. ما می‌دانیم بازی سختی خواهد بود زیرا فصل گذشته مقابل لوانته توانایی‌های آنها را دیدیم. اما خوب برای این بازی آماده شده‌ایم و تا دقیقه 90 برای بازی خوب تلاش خواهیم کرد.

وی ادامه داد: من همیشه نگاهم مثبت است و به چیزهای منفی نمی‌اندیشم. ما مصدومان زیادی داریم ولی این نمی‌تواند بهانه‌ای برای من باشد. من ترکیبی با استعداد دارم که می‌توانند پیروزی را رقم زنند.

زیدان اظهار داشت: همیشه سعی می‌کنیم که به خوبی بازی کنیم. همیشه هم انتقاد می‌شویم و من کنترل آن ماجرا را ندارم. باید متحد باشیم و در زمان‌های سخت پشت هم بیایستیم.

وی ادامه داد: از مصدومیت‌های نگران نیستم چون بازیکنان خوبی دارم. آنها می‌توانند نتیجه را برای ما رقم بزنند.

سرمربی رئال مادرید گفت: امسال می‌تواند سال مارکو آسنسیو باشد. او بازیکن مهمی برای ماست و من همیشه به او علاقه‌مندم. کاری که باید بکنیم این است که بگذاریم به 100 درصد توانایی‌اش برسد. او تمرین کرده تا امسال را سالی عالی برای خودش رقم بزند.

زیدان اظهار داشت: با بازیکنانم در خصوص سیستم چرخشی صحبت کرده‌ام. به نظرم این اتفاق خوبی در تیم است و تمام بازیکنان را متعهد می‌کند. همه می‌خواهند بازی کنند. اگر این اتفاق نیفتد ناراحت خواهند بود. من 23-24 بازیکن دارم و برای بردن جام باید در 60 تا 65 بازی پیروز شوم. می‌خواهم همه در این اتفاق سهم داشته باشند. به خاطر همین همیشه به سیستم چرخشی پایبندم.

وی در خصوص اینکه آیا ازارد نیز به مانند بیل می‌شود (در اینجا بخوانید) گفت: نه، من مثبت می‌اندیشم. او یک مصدومیت دارد و سعی می کند با تلاش و تمرین سریع‌تر به بازی‌ها بر

سرگرمی...
ما را در سایت سرگرمی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : elahe shadsho بازدید : 146 تاريخ : يکشنبه 13 مهر 1399 ساعت: 20:13